Tuesday, July 21, 2009

CuCuQ JaGuNg vs SpaGheTi


Inilah dia hasil yang didapati daripada jagung pemberian nenekku.. cemkodok (nama yg diberikan oleh sahabatku) tapi di kampungku lebih sinonim dgn nama cucuq jagung.. cucuq jagung ni aku adun dgn ikan bilis+bawang+garam dan sedikit gula (kurangkan manis dlm makanan, tambahkan manis dlm senyuman) dan tidak lupa tepung gandum.. Aku biarkan adunan selama lebih kurang 2-3 jam supaya hasil yg didapati akan jadi lebih sedap (lebih lembut) Aku buat cucuq ni khas sebagai buah tangan utk bertandang ke rumah miss A yg menjemput aku makan malam di rumahnya.. banyak betul aku makan hari ni.. Miss A masak spagheti yg sedap sangat2.. sempat jgk aku bertanya berapa lama dia kat oversea hehe.. terima kaseh daun keladi, lain kali nak makan lagi..

No comments:

Post a Comment