Wednesday, July 15, 2009

Tragedi Cucuq Cempedak..



Di keheningan malam yg indah, aku terkulai layu di atas permaidani merah (cewah ayat ala2 pantun tak berkerat).. lenaku hampir diulit mimpi indah.. namun tiba2 aku dikejutkan dengan panggilan yg menggerudi telingaku.. aduh!! sakitnya telingaku.. panggilan yg begitu kejam hampir membuatkan aku pengsan.. namun ku gagahkan jua melangkah ke muka pintu.. setelah berkali-kali aku rebah.. akhirnya aku tersedar bahawa panggilan namaku itu datangnya dari suami kpd jiran yg menjadi rakan karibku (huhu panjang berjela..part ni yg paling susah aku nak sebut).. dgn lemahnya aku membuka pintu dan terpandanglah aku akan sebekas cucuq yg diletakkan di muka pintu.. huhu suara pemilik cucuq cempedak (sebesaq penumbuk) rupanya... aku ingatkan ada kecemasan yg memerlukan aku meluru keluar.. nasib baikla aku cepat menjadi waras.. inilah tragedi yg tak berapa nak tragedi.. tp memang sedap sgt2 cucuq cempedak pemberian jiranku itu..tqvm kpd pemberinya..

No comments:

Post a Comment